Ananaskaka





smör till formen

1 burk anansskivor, ca 4-5 st

1/2 - 1 dl socker

125 g smör

2 dl socker

2 ägg

2 1/2 dl mjöl

1 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

1/2 dl ananasjuice



Täck botten på en form med bakplåtspapper - med avtagbar kant.


Smörj papperet och formens kanter med smör.


Låt ananasen rinna av - glöm inte att du ska ha lite ananasjuice.


Strö socker i botten på formen.


Lägg ananasskivor eller som jag ; del anansskivorna i bitar - och lägg i sockret.


Rör smör och socker.


Tillsätt äggen, ett i taget under omrörning.


Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och rör ner växelvis med ananasjuicen.


Klicka över smeten över ananasen.


Grädda i 175 grader i nedre delen av ugnen ca 40 minuter.

Ta ut kakan och droppa lite ananasjuice över så den blir saftig.

Låt kallna i formen.




Kommentarer
Postat av: matte

Det där var en lite annorlunda variant än den jag gjorde.. jag har ingen form med avtagbar kant, men vid tillfälle ska jag prova gör ditt recept.

2009-01-14 @ 18:30:46
URL: http://femtinio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0