Krämig pasta



350 g pasta, tex penne
2 dl creme fraiche
2 dl gräddfil
1/2 dl sweet chili-sås
2 paprikor
1 rödlök
salt
1 avocado

Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen och spola den ljummen / kall.

Blanda creme fraiche, gräddfil och sweet chili-sås.

Dela, kärna ur och strimla paprikorna. Skiva löken.

Blanda pasta, paprika, lök och sås.

Smaka av med salt och rör ner tärnad avocado.


Kommentar om rätten :

Denna rätt blev godare än vi hade förväntat oss !
Går att äta vegetariskt, men också som vi gjorde - blanda i grillad kyckling i bitar eller skinka / kassler.
Vi kryddar alltid våra rätter mer än vad som står i recepten med tex vitlökspulver och paprikapulver, men det är en smaksak.

Kommentarer
Postat av: Tina

Gud vad gott det ser ut! Det där ska jag göra imorrn! :)

2008-06-29 @ 16:40:07
URL: http://tinablomquist.blogspot.com
Postat av: ♥Blondiie♥

jag har ett liknadne recept som jag älskar, men med salladslök med och lie annat, men jag älskar den!!!

2008-10-28 @ 18:41:10
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0