Hallontryffelpaj



Pajdeg
3 dl mjöl
150 g smör
2 msk florsocker
3 msk kakao
1 äggula
2 tsk kallt vatten

Fyllning
1,5 dl tinade hallon
2 dl vispgrädde
300 g Marabou mjölkchoklad
75 g smör



Rör ihop mjöl och smör till pajdegen.

Blanda i florsocker och kakao.

Häll ner äggulan och vatten och arbeta ihop.

Låt vila kallt i 30 minuter.

Tryck ut degen i en form med löstagbar kant.

Låt vila kallt i 30 minuter.

Grädda pajskalet i 10 minuter i 200 grader.

Mixa hallonen i en mixer till fyllningen.

Värm hallonpurén med grädden i en kastrull så att det blandar sig.
Tag av kastrullen från spisen och blanda ner chokladen.

Rör om tills allt smält.

Klicka ner smöret och rör om allt till en smet.

Häll fyllningen i pajskalet och låt pajen stå kallt över natten.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Jag vet inte hur jag hamnde här , men jag kommer fn i mig stanna kvar S* Guuuuuuuus så gott det ser ut

2008-11-12 @ 11:35:20
URL: http://hundlya.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0